Beskrivelse
Hva vil skje hvis ansatte og ledere på arbeidsplassen systematisk undersøker og lærer av de situasjonene der de lykkes i eget arbeid, i et miljø preget av anerkjennelse?
Hvordan kan praksiserfaringene til ansatte og ledere gjøres til en aktiv ressurs i arbeid med kontinuerlige forbedringer?
Hvordan legge til rette for læring på arbeidsplassen på en måte som utløser stolthet og arbeidsglede, bygger gode relasjoner og fremmer evnen til innovasjon?
Anerkjennende reflekterende team er en hedrende måte å jobbe med læring på, som løfter fram verdien av lokalt utviklet kunnskap. Metoden er utviklet i et forskende praksisfellesskap i Re kommune i Vestfold, og drar veksler på den norske psykiateren Tom Andersen sitt konsept for å utvikle «maktfrie» læringsprosesser i team.
Heftet gir leseren et innblikk i:
- Hva Anerkjennende reflekterende team er
- Presentasjon av prosessmodellen
- Hvordan metoden kan brukes for å utvikle et demokratisk læringsfelleskap
- Hvordan metoden kan tas i bruk for utvikle reflekterende kunnskap, kvalitetsforbedringer og en mer kreativ praksis i tjenestene
Hvordan metoden kan brukes i å skape vedvarende positive endringer på egen arbeidsplass
Omtaler
Det er ingen omtaler ennå.